Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Livet är allt bra orättvist..

Av Annika Nordmark - 28 april 2010 21:39

Livet blir inte alltid som man har tänkt sig och ibland springer verkligheten i kapp en. För en knapp vecka sedan avled min bästa barndomskompis mamma efter att ha kämpat mot den elaka sjukdomen cancer i mer än 15 år. Hon har kämpat och stått ut med behandlingar och under åren som jag och min kompis umgicks så var hon alltid glad och var en riktig kämpe. Då jag och min vän av olika anledningar växte ifrån varandra så har jag inte varit med i deras närhet och kamp de sista 10 åren mer än att ha fått lite information då och då. Så beskedet om att hon hade avlidit kom lite som en chock. Hur kommer det sig egentligen? Man lever här i sin skyddade värld och tror att "det händer inte mig", men PANG, så inser man hur sårbart livet är.

Jag inser också att alla människor jag har runt mig inte alltid kommer att finnas med i mitt liv. Man lär känna nya människor, inom skolan, intressen och genom vänners vänner. Många av dessa känner man ett tag och sen försvinner dom igen, men det är väl så livet är. De som betyder mycket för mig håller jag hårt i. Ibland kan det vara svårt att hinna med att träffa och umgås med alla sina vänner och familj, men jag försöker då och då iallafall skicka iväg ett sms som berättar att jag lever och undrar hur det är med den personen. Jag uppskattar när mina vänner gör samma sak till mig.


Så det gäller att ta vara på varje dag och inte alltid tänka att det gör jag i morgon, i morgon kan vissa saker vara för sent.


Detta blev ett djupt inlägg men kände att jag behövde lätta på mitt hjärta lite


Jag lider med dig och din familj min vän av hela mitt hjärta och hoppas på att Hon har det bra där hon är idag och slipper lida.


Kramar Annika


 
 
Ingen bild

Marianne

28 april 2010 22:19

Fint! :´

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Nordmark - 23 maj 2010 20:02


Hej Allihopa! Nu var det ett tag sen igen... Det är alltid massa roliga saker som händer mellan gångerna som jag bloggar. Det har varit en tuff tid det senaste med många tentor, examen i ridning och en del jobb. Vi har haft tentor i hästens bi...

Av Annika Nordmark - 23 april 2010 21:46


   De är fredag kväll och jag sitter helt själv här hemma där det normalt sätt alltid är full rulle då vi är 12 personer som bor här. Det är faktiskt helt underbart!! Så nu ska jag passa på att skriva lite i min blogg! Det blir inte så ofta som jag v...

Av Annika Nordmark - 29 mars 2010 12:10

Jag får kolla i min kalender för att komma ihåg allt vad som har hänt sen sist!! Å jag kom fram till att det var massa roliga saker!!   Jag lovade sist att jag skulle berätta hur Studio 54 festen blev! Det var en fest som Hippologernas festkommit...

Av Annika Nordmark - 9 mars 2010 21:46

Jag har skrivit en del här nu men har aldrig nämnt mitt arbete med Herbalife! Jag har arbetat med Herbalife i drygt tre år och det är bland de roligaste jobben man kan ha! För er som inte vet vad Herbalife är så ska jag presentera det kort! Herbalife...

Av Annika Nordmark - 27 februari 2010 16:57

Jag kommer mer och mer på att människor har olika syn på det där med eget ansvar. Vem ska man hänga om ett grupparbete inte blir gjort i tid? Är det du?, jag? eller någon? som har ansvar över att det blir gjort? I skolvärlden och även på Högskolenivå...

Presentation


Annika heter ja! Bor och pluggar i Flyinge och kommer efter avslutat utbildning bli Hippolog och Stallchef!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards