Alla inlägg under mars 2010

Av Annika Nordmark - 29 mars 2010 12:10

Jag får kolla i min kalender för att komma ihåg allt vad som har hänt sen sist!! Å jag kom fram till att det var massa roliga saker!!


Jag lovade sist att jag skulle berätta hur Studio 54 festen blev! Det var en fest som Hippologernas festkommité anordnade där de bjöd in brandmannastudenter och studenter från Alnarp samt vi Hippologer! Det var som sagt tema Studio 54 och det var en fri tolkning på temat, men det var mycket hår, smink och vackert! De flesta hade lagt ner en hel del arbete på en bra outfit!! Så de är kul! Vi var på pizzerian i Södra Sandby och det var fullt med folk, jättekul!! Massor hände som vanligt på våra fester men skandalerna håller vi nog för oss själva här nere!!


Om några veckor har vi examen i ridningen och för två veckor sedan hade vi programridning som ett övningstillfälle inför examen då vi ska rida ett dressyrprogram. Min insats var väl inte speciellt bra, men jag fick en del tips och idéer så på examensdagen kommer det gå kalas  


Det har även varit en hel del besök på Alnarp det sista!! Massa fester och badtunnebad, härligt! Jag trivs bra bland Lantmästarna, det är ett härligt släkte! Deras fester är väldigt trevliga och roliga, mycket dans och alkohol blir de.... En storfest som de hade hade de bjudit ner Skogsmänniskor som pluggar i Skinnskatteberg, och där ibland dom fanns Gustav! En kompis till min lillebror som jag har sett sen han va liten, helt plötsligt är han 2 dm längre än mig och glad i hatten av alkoholen.... Jag börjar visst bli gammal....


I skolan är det mycket att göra, har massa tentor och arbeten att se fram emot de kommande veckorna, nu gäller det att börja planera.... Vi hade tenta på avel som vi fick tillbaka förra veckan, och jag fick GODKÄNT!!!! Det trodde jag aldrig, men det var väldigt skönt!!


I fredags var det hingstvisning här på Flyinge med Flyinges alla hingstar! Jag tycker att de faktiskt har ett riktigt bra program i år med många fina hingstar, jag tycker dock att dressyrsidan är starkare än hoppningen, men det är några riktigt fina hopphingstar också! I dressyren har de två unga lovande dressyrhingstar som är fantastiska, Cashmir och Connaisseur!! Connaisseur är en riktig kelgris i stallet!!


Bredvid alla vanliga saker i min kalender har jag även klämt in en hel del jobb i Stora Hingst stallet här på Flyinge! Det kommer vara välkomnade pengar när lönen kommer!! Man är ju inte speciellt rik som student.... Det är skönt att få in en fot redan nu i stallarna då jag ska jobba kvar här i sommar!


Nu är det dags att ta tag i skolarbeten!


Ha en trevlig dag allihop!!


Kramar

Av Annika Nordmark - 9 mars 2010 21:46

Jag har skrivit en del här nu men har aldrig nämnt mitt arbete med Herbalife! Jag har arbetat med Herbalife i drygt tre år och det är bland de roligaste jobben man kan ha! För er som inte vet vad Herbalife är så ska jag presentera det kort! Herbalife är ett hälsoföretag som i år har 30 års jubileum. Vi hjälper människor världen över att förbättre deras hälsa, oavsätt om man vill kontrollera vikten, få i sig bra näring vid träning eller få i sig en bra frukost så är Herbalife oslagbart! Jag har ätit produkterna från dag 1 och vill aldrig släppa taget om dom. Jag har använt produkterna på olika sätt beroende på vilket mål jag har haft. Ibland har jag använt produkterna för att slimma till mig, att slippa få träningsvärk när jag har tränat, jag äter shaken varje dag till frukost för att få en bra start på morgonen med massa näring. Herbalife följer oftast med mig i stallet som mellanmål, vilket är oslagbart när man har långa stressiga dagar i stallet! Snabbt, enkelt och gott är det!

Vi hjälper inte människor bara till bättre hälsa utan också till bättre ekonomi! Behöver du tjäna extrapengar eller vill du ha ett heltidsjobb med egna arbetstider så är Herbalife bra! För mer info titta på min hemsida, www.hälsoråd.com

Varje år ordnas det ett årsmöte där alla Herbalifedistributörer träffas och får den senaste informationen om företaget och har trevligt ihop! De åren som jag har varit med har vi varit i Köln, Barcelona och Prag. I år är det i Globen, Stockholm, ska Du med?? En helt oförglömlig helg! Jag ska dit, hoppas att Du ska med!

  

Extravaganza i Prag, 2009. Här på fest med Luigi Gratton!

Honom får ni träffa i sommar när ni följer med!!


Jag har under den senaste månaden gått en kurs i Mental Träning, wow vad häftigt det är! Har man sin målbild klar för sig så händer det makalösa saker! Den mental inställningen är väldigt viktigt! Jag märker att det påverkar mitt liv och min personlighet på ett häftigt sätt och även i min ridning. Ett tips till alla är att gå en sådan kurs! Då kommer otroliga saker hända som man aldrig trodde skulle bli sanna!


I skolan har vi haft en del tentor, inlämningar och redovisningar det sista. Det mesta har gått bra så det är bara att hålla tummarna för stt det håller i sig!


I veckan har det varit bruksprov på Flyinge! Massor med fina hästar har varit här! Så mycket ögongodis har det blivit!! En hingst tyckte ag var speciellt roligt att följa! Tellus, e: Tornesch, u: Panthalassa-Cardento. Ägare är familjen Linell som jag arbetade hos 05-07 och när jag började arbeta där var Tellus föl! Så det var så kul att se hur fin han har blivit!

      

Tellus, e: Tornesch, ue: Cardento


Lite fester har det även blivit det sista! En lördag åkte vi ett gäng Hippologer till Ekebo, Munka Ljungby för att festa och dansa! 10 mil bort körde vi och gänget som var med fick sig en liten chock när de kom in och såg vad det var för människor där! Det var ett band som spelade mycket bugg och foxtrotlåtar, vilket jag tycker är jättekul! Jag hade utlovat att det fanns ett discogolv också, men det hade inte öppnat när vi kom.... Men kvällen blev bra och jag såg de flesta på dansgolvet i ett försök att bugga eller dansa en foxtrot, men med lite skräck i blickarna.... Ett gäng Alnarpare var där också, så det var iallafall några vi kände där!

Veckan efter vart det en sväng till Alnarp på eftersläpp till deras Storsoppa! Det blev en mycket lyckad kväll trotts att det bara blev 2,5 timma att sova innan det var dags att gå upp och ha stalltjänst!! Men det var det värt=)


Ojoj, det är bara att inse att det händer saker här nere i Skåneland, men de är verkligen sååå kul=) På fredag är det Fest i Hippologernas regi där det kommer både Brandmän och Lantmästare, så jag har en känsla av att det kommer bli en lyckad kväll, dessutom med Temat Studio 54=)


Mer om festen i nästa inlägg!!


Ha en trevlig kväll!! Kramar

Presentation


Annika heter ja! Bor och pluggar i Flyinge och kommer efter avslutat utbildning bli Hippolog och Stallchef!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards