Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

Allt är såå kul=)

Av Annika Nordmark - 2 februari 2010 22:00

Nu har det riktig rolig äntligen börjat i skolan! Ridblocket har dragit igång  Jag har ridit i drygt en vecka nu och har provat olika skolhästar! Jag kan bara konstatera att Flyinge har väldigt fina skolhästar! Den första hästen jag red var Provence, en trevlig och känslig kille som inte gillar om man rör mycket på sig i sadeln och hamnar i obalans, men det klarade jag rätt bra! Man kan nästan tro att han är ett sto då man verkligen får fjäska för honom för att få  honom på min sida så att han arbetar med en positiv inställning! Honom gillade jag!

Sedan var de dags och sitta upp på Jurist! Wow, han var helt underbar! En stor häst med mycket rörelse och det gällde att hålla om honom och rida hela tiden. Det gillar jag! Han var måndagens favorit!!

Dag två fick jag rida On Off, även han en mycket trevlig häst! Han var stor och hade gigantiska rörelser, så det var tufft att rida honom, men jag kom på honom i slutet!

På Onsdagen fick jag rida ett sto som jag inte kom riktigt hundra överrens med, men Ida fick henne som sin häst och de passar verkligen superbra ihop  


Torsdag var det dags för markarbete och lite hoppning! Äntligen fick man sitta i en hoppsadel!! Har fått rida i dressyrsadlar hela veckan, o de är jag inte riktigt van vid, men jag vänjer mig säkert!! Jag fick rida Provence igen och han hoppade fantastiskt! Bra tryck i sprången och hoppade verkligen genom kroppen, love=) Fredagen var de Jurists tur igen! Jag gillar den hästen mer och mer, insåg att han var stor, men tror inte de skulle vara några problem!


Helgen var lugn och tillbringades den mesta tiden i Malmö!! Men filmer, mat o trevligt sällskap! Hästarna fick sin motion och var pigga och glada! Zanti fick gå ett dressyrpass, med dressyrsadel(!) hon var pigg och laddad i början men var riktigt riktigt fin i slutet, jag älskar verkligen den hästen! Vår nya häst Brolle fick bli longerad i snön för att bygga upp sin kondition och muskler och han tyckte de va riktigt kul!! På söndagen hoppade ja Zanti lite, och ojoj va hon kan hoppa  

på kvällen var det dags för buggträning, åhh de är såå kul! Hade gärna buggat flera dagar i veckan om jag hade haft en buggpartner och lite mer tid att åka iväg!!


Så kom måndagen igen och snacka om att jag blev förvånad när jag kom till skolan och de stod att jag skulle rida Lamborghini! Jag var nästan säker på att jag  skulle få Jurist eller Provence, men icke! Det blev Lambi och det visade sig sen att han skulle bli min skolhäst! Lamborghini är en valack, 14 år e Alcatraz- Artist! En svart springare med bläs och en vit strumpa bak! Bild och mer info kommer snart!


Jag måste lära mig att skriva lite oftare i min blogg så det inte blir en roman varje gång!


Nu är det dags att dra sig till sängs då de är stalltjänst i morgon bitti, följt av ekonomiredovisning och sedan dressyrträning för Bo Jenå, stalltjänst igen och sedan ska Zanti trimmas och jag ska rida Brolle för första gången!! Så det blir en rolig dag!


Jag återkommer snart, ha de så bra så länge!! Kramar

 
 
Ingen bild

Karin

4 februari 2010 10:45

Annika, vad härligt att du får vara med om så mycket roliga grejer. Kör på! Kramar K

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Nordmark - 23 maj 2010 20:02


Hej Allihopa! Nu var det ett tag sen igen... Det är alltid massa roliga saker som händer mellan gångerna som jag bloggar. Det har varit en tuff tid det senaste med många tentor, examen i ridning och en del jobb. Vi har haft tentor i hästens bi...

Av Annika Nordmark - 28 april 2010 21:39

Livet blir inte alltid som man har tänkt sig och ibland springer verkligheten i kapp en. För en knapp vecka sedan avled min bästa barndomskompis mamma efter att ha kämpat mot den elaka sjukdomen cancer i mer än 15 år. Hon har kämpat och stått ut med ...

Av Annika Nordmark - 23 april 2010 21:46


   De är fredag kväll och jag sitter helt själv här hemma där det normalt sätt alltid är full rulle då vi är 12 personer som bor här. Det är faktiskt helt underbart!! Så nu ska jag passa på att skriva lite i min blogg! Det blir inte så ofta som jag v...

Av Annika Nordmark - 29 mars 2010 12:10

Jag får kolla i min kalender för att komma ihåg allt vad som har hänt sen sist!! Å jag kom fram till att det var massa roliga saker!!   Jag lovade sist att jag skulle berätta hur Studio 54 festen blev! Det var en fest som Hippologernas festkommit...

Av Annika Nordmark - 9 mars 2010 21:46

Jag har skrivit en del här nu men har aldrig nämnt mitt arbete med Herbalife! Jag har arbetat med Herbalife i drygt tre år och det är bland de roligaste jobben man kan ha! För er som inte vet vad Herbalife är så ska jag presentera det kort! Herbalife...

Presentation


Annika heter ja! Bor och pluggar i Flyinge och kommer efter avslutat utbildning bli Hippolog och Stallchef!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards