Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Livet rullar på med glädje!!

Av Annika Nordmark - 29 mars 2010 12:10

Jag får kolla i min kalender för att komma ihåg allt vad som har hänt sen sist!! Å jag kom fram till att det var massa roliga saker!!


Jag lovade sist att jag skulle berätta hur Studio 54 festen blev! Det var en fest som Hippologernas festkommité anordnade där de bjöd in brandmannastudenter och studenter från Alnarp samt vi Hippologer! Det var som sagt tema Studio 54 och det var en fri tolkning på temat, men det var mycket hår, smink och vackert! De flesta hade lagt ner en hel del arbete på en bra outfit!! Så de är kul! Vi var på pizzerian i Södra Sandby och det var fullt med folk, jättekul!! Massor hände som vanligt på våra fester men skandalerna håller vi nog för oss själva här nere!!


Om några veckor har vi examen i ridningen och för två veckor sedan hade vi programridning som ett övningstillfälle inför examen då vi ska rida ett dressyrprogram. Min insats var väl inte speciellt bra, men jag fick en del tips och idéer så på examensdagen kommer det gå kalas  


Det har även varit en hel del besök på Alnarp det sista!! Massa fester och badtunnebad, härligt! Jag trivs bra bland Lantmästarna, det är ett härligt släkte! Deras fester är väldigt trevliga och roliga, mycket dans och alkohol blir de.... En storfest som de hade hade de bjudit ner Skogsmänniskor som pluggar i Skinnskatteberg, och där ibland dom fanns Gustav! En kompis till min lillebror som jag har sett sen han va liten, helt plötsligt är han 2 dm längre än mig och glad i hatten av alkoholen.... Jag börjar visst bli gammal....


I skolan är det mycket att göra, har massa tentor och arbeten att se fram emot de kommande veckorna, nu gäller det att börja planera.... Vi hade tenta på avel som vi fick tillbaka förra veckan, och jag fick GODKÄNT!!!! Det trodde jag aldrig, men det var väldigt skönt!!


I fredags var det hingstvisning här på Flyinge med Flyinges alla hingstar! Jag tycker att de faktiskt har ett riktigt bra program i år med många fina hingstar, jag tycker dock att dressyrsidan är starkare än hoppningen, men det är några riktigt fina hopphingstar också! I dressyren har de två unga lovande dressyrhingstar som är fantastiska, Cashmir och Connaisseur!! Connaisseur är en riktig kelgris i stallet!!


Bredvid alla vanliga saker i min kalender har jag även klämt in en hel del jobb i Stora Hingst stallet här på Flyinge! Det kommer vara välkomnade pengar när lönen kommer!! Man är ju inte speciellt rik som student.... Det är skönt att få in en fot redan nu i stallarna då jag ska jobba kvar här i sommar!


Nu är det dags att ta tag i skolarbeten!


Ha en trevlig dag allihop!!


Kramar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Nordmark - 23 maj 2010 20:02


Hej Allihopa! Nu var det ett tag sen igen... Det är alltid massa roliga saker som händer mellan gångerna som jag bloggar. Det har varit en tuff tid det senaste med många tentor, examen i ridning och en del jobb. Vi har haft tentor i hästens bi...

Av Annika Nordmark - 28 april 2010 21:39

Livet blir inte alltid som man har tänkt sig och ibland springer verkligheten i kapp en. För en knapp vecka sedan avled min bästa barndomskompis mamma efter att ha kämpat mot den elaka sjukdomen cancer i mer än 15 år. Hon har kämpat och stått ut med ...

Av Annika Nordmark - 23 april 2010 21:46


   De är fredag kväll och jag sitter helt själv här hemma där det normalt sätt alltid är full rulle då vi är 12 personer som bor här. Det är faktiskt helt underbart!! Så nu ska jag passa på att skriva lite i min blogg! Det blir inte så ofta som jag v...

Av Annika Nordmark - 9 mars 2010 21:46

Jag har skrivit en del här nu men har aldrig nämnt mitt arbete med Herbalife! Jag har arbetat med Herbalife i drygt tre år och det är bland de roligaste jobben man kan ha! För er som inte vet vad Herbalife är så ska jag presentera det kort! Herbalife...

Av Annika Nordmark - 27 februari 2010 16:57

Jag kommer mer och mer på att människor har olika syn på det där med eget ansvar. Vem ska man hänga om ett grupparbete inte blir gjort i tid? Är det du?, jag? eller någon? som har ansvar över att det blir gjort? I skolvärlden och även på Högskolenivå...

Presentation


Annika heter ja! Bor och pluggar i Flyinge och kommer efter avslutat utbildning bli Hippolog och Stallchef!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards