Alla inlägg under december 2009

Av Annika Nordmark - 28 december 2009 13:43

Det är måndag och jag är ledig en hel vecka, det har inte hänt sen, hmm.... Du, jag vet faktiskt inte, kanske i somras? Nä, jag vågar inte lova det. Något jag iallafall kan lova är att jag ska njuta av den här veckan!


Jag har lämnat Skåne och åkt upp till Fjällbacka, Bohuslän för att träffa familj och vänner och njuta av att vara ledig! Jag har inte varit här uppe mer än några enstaka dagar sen januari i år så det ska bli skönt att vara här!


På torsdag är det nyårsafton! Så vad har då hänt det här året? Ett ord förklarar det bra! Flytt! Jag har flyttat 4 gånger.... Från min lilla röda stuga med alla saker till huset på Stora Wrem, sen med två resväskor till Holland(!), därifrån till Niklas och Jenny Arvidsson i Klippan, Skåne och till sist därifrån till ett studentrum på Flyinge! Men det har varit ett fantastiskt roligt år!! Jag har träffat många människor, många fina hästar och dessutom fått min hjärna att börja arbeta igen efter 5 års ledigt från skolbänken! Mer om plugg och alla underbara människor jag har träffat kommer komma!!


Julen har passerat och den har varit annorlunda men mysig! Då vi har stalltjänst på skolan för att ta hand om hästarna så drog jag lotten att göra det över jul. Så julafton började med att klockan ringde 05.50 för att åka till stallet och fodra och ta hand om hästarn! Sedan var det ridning av min körhäst Jesper tillsammans med de andra från klassen som också hade stalltjänst! Det blev en mysig star på julafton! Sedan var de dags och ta hand om Zanti, mer info om henne kommer!, samt Marias häst Biscaya! Tillbaka till skolan och göra eftermiddagsstalltjänst och sedan hem igen!

Kl 18 kom några klasskompisar för att fira jul! Vi hade lite knytkalas så att vi tillslut fick ihop ett rätt så komplett julbord  Så med massa levande ljus och god mat så blev det en trevlig julafton trotts att den inte firades med familj och släkt!


Nu är det dags att gå ut och städa bilen! Den lever ett hårt liv när den används av en hästtjej...


Hej hopp!

Av Annika Nordmark - 28 december 2009 13:15

  

Jag sitter i köket i det stora huset på Stora Wrem, solen lyser underbart och snön ligger tjockt som ett lager grädde ute! Inser då att halva Sverige har en blogg. Så nu är det min tur att skaffa en!


Så, Välkommen till min blogg! Här kan du läsa om mitt liv som student på Flyinge, mina hästar, mina buggäventyr och mitt liv med Herbalife!


Kramar Annika


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Annika heter ja! Bor och pluggar i Flyinge och kommer efter avslutat utbildning bli Hippolog och Stallchef!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards