Direktlänk till inlägg 26 februari 2010

Ojoj, mycket har hänt!

Av Annika Nordmark - 26 februari 2010 22:45

Jag utlovade sist gång att jag skulle skriva oftare... Men så har de inte blivit! Ska försöka skärpa mig!


Mycket har hänt sen sist!

På skolfronten så rullar det på med ridningen! Min skolhäst Lambi är en superfin häst, som jag nu börjar inse varför jag fick! Han är känslig och gör man inte rätt så visar han det! Kanon för mig som inte är så stark i dressyren! I hoppningen är han en klocka så de är roligt! Vi hade sitsträning en lektion där vi blev longerade på en häst och skulle göra olika balans och sitsövninger. Snacka om att få en AHA-upplevelse!! Jag har lite svårt att få fram ytter högt när jag rider på böt spår, och det lyckades jag få till, wow, vilken skillnad! Så nu ligger stor del av mitt fokus på min höfter när jag rider=)

I de teoretiska ämnena är det högt tempo! Många inlämningar, redovisninger och tentor har det varit den sista tiden, allt har gått bra så de känns skönt!

  

Min skolhäst  Lamborghini!!


Zanti är igång så gått det går nu i det här vädret! Det har blivit en hel del galoppträning i snön!! Kul kul! Ska komma igång mer med markarbete och hoppning nu när isen försvinner! Är så laddad inför det!


Brolle utvecklas och konditionen blir bättre och bättre! Det är en konst att kunna balansera träningen så att den inte blir för snäll och samtidigt inte för hård! Menjag tycker jag har lyckats så här långt! Han har också fått arbeta en del i snön, framför allt på lina! I veckan var jag, Sofia, Zanti och Brolle ute och galopperade på fältet i snön, han tyckte det var jättekul!! Han har också blivit klippt sen sist och ser nu ut som en stjärna=)  

     

Brolle är nyklippt och ska snart bli riden!




Äventyr är vi på ibland också! Jag, Amanda och Maria bestämde oss en dag för att rida till ridhuset och rida lite bommar osv! Äventyret började direkt när vi kom utanför stalldörren! Jag hade två filtar på Zanti så att både hon och jag skulle hålla värmen! Det var bara de att det blåste halv storm ute.... Så när jag skulle sitta upp flög båda filtarna iväg! På med filtarna igen, vilket inte va så lätt!! Jag hade filtarna mer över mitt huvud än vad Zanti hade över sin rumpa! Väl på plats skulle jag göra ytterligare ett försök att sitta upp, haha, bull shit! Filtarna flyger iväg igen!!! Så de slutar med att Amanda får hålla i filtarna på Zanti medans jag sitter upp=) Så traskar tre förvirrade Hippologer med sina mer eller mindre stoiga ston ner till Flyinge! Vi tar plats i ridhuset och lägger fram bommar osv och börjar rida! Men vi glömde att det var pay n´jump på Flyinge så alla privatryttare fick knö in sig i ridhuset där vi var! Så 20 ryttare och tre som vill rida bommar o småhinder, hahaha, ja ror ni kan se synen framför er=) Men det var en rolig kväll och vi var nöjda med hästarna!!


Igår var vi på bjudning på Alnarp hos Lantmästarstudenterna! Det är alltid lika trevligt! Jag trivs i deras sällskap! Det var jag, Petra, Isabelle, Amanda och Sofie som åkte dit och vi hade trevligt allihop=)



Jag lovar att vi hörs snart igen!!


Kramar

 
 
Ingen bild

Karin

5 april 2010 11:52

Känner att jag måste lämna en liten komentar här. Jag hade nämligen Zanti på foder under ett år när hon var 3-4. Tycker det är himla kul att se hur hon har fått tillbaka sin glädje och sitt tempo igen. Ser verkligen super fin ut på filmen när ni hoppar. Zanti är verkligen en speciell häst och jag saknar henne fortfarande. Därför är det kul att få se att hon hamnat hos någon som tagit vara på henne! Hälsningar Karin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Nordmark - 23 maj 2010 20:02


Hej Allihopa! Nu var det ett tag sen igen... Det är alltid massa roliga saker som händer mellan gångerna som jag bloggar. Det har varit en tuff tid det senaste med många tentor, examen i ridning och en del jobb. Vi har haft tentor i hästens bi...

Av Annika Nordmark - 28 april 2010 21:39

Livet blir inte alltid som man har tänkt sig och ibland springer verkligheten i kapp en. För en knapp vecka sedan avled min bästa barndomskompis mamma efter att ha kämpat mot den elaka sjukdomen cancer i mer än 15 år. Hon har kämpat och stått ut med ...

Av Annika Nordmark - 23 april 2010 21:46


   De är fredag kväll och jag sitter helt själv här hemma där det normalt sätt alltid är full rulle då vi är 12 personer som bor här. Det är faktiskt helt underbart!! Så nu ska jag passa på att skriva lite i min blogg! Det blir inte så ofta som jag v...

Av Annika Nordmark - 29 mars 2010 12:10

Jag får kolla i min kalender för att komma ihåg allt vad som har hänt sen sist!! Å jag kom fram till att det var massa roliga saker!!   Jag lovade sist att jag skulle berätta hur Studio 54 festen blev! Det var en fest som Hippologernas festkommit...

Av Annika Nordmark - 9 mars 2010 21:46

Jag har skrivit en del här nu men har aldrig nämnt mitt arbete med Herbalife! Jag har arbetat med Herbalife i drygt tre år och det är bland de roligaste jobben man kan ha! För er som inte vet vad Herbalife är så ska jag presentera det kort! Herbalife...

Presentation


Annika heter ja! Bor och pluggar i Flyinge och kommer efter avslutat utbildning bli Hippolog och Stallchef!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards