Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Jag blir så ledsen, arg & besviken

Av Annika Nordmark - 7 januari 2010 22:14

Nu har skolan kommit igång så smått  I måndags hade jag min sista körlektion innan examen på fredag! Jesper kändes fin så det kommer nog gå galant!! Veckan har annars mest innehållit ridning av Jesper och Zanti! Zanti har jag börjat sätta igång efter den ofrivilliga vilan pga all snö. Hon känns pigg och glad! När jag red Jesper igår fick jag till det riktigt bra! Jag red utan stigbyglar och fick honom riktigt att arbeta! Rund, fin och mjuk i sidorna plus att han höll galoppen bra utan att slå över i korsgalopp! Tänk vad det gör med regelbunden ridning! Den här veckan är det sista veckan som jag har ansvaret över honom med körning och ridning, det känns lite sorgligt, men jag får säkert rida honom när jag vill sen! Nästa vecka är det dags för blockbyte så jag ska gå över i Wallenberg och börja med ridblocket! Det ser jag verkligen fram emot!!


Ibland blir jag ledsen och arg. Jag har en vän som jag har känt i tre år, jag har alltid gillat honom som vän då han är rak och ärlig och står för sin åsikt, fine! Men när han vänder från att vara glad och trevlig till att bli aggressiv och behandla människor som en påse skit då blir jag arg och besviken. Jag kan ta och hantera att han behandlar mig som skit, trotts att jag inte tycker man behandlar sina vänner så... Men när han går på mina vänner och människor i vår närmiljö då blir jag arg, för det accepterar jag inte.... Droppen kom härmodagen när jag skulle fika med hans flickvän som jag har lärt känna via honom och nu är nära vän med. Vi hade bokat in en fika och allt flöt på bra fram tills dess, så i sista sekund får hon ställa in för att HAN inte tycker att det passar att lämna honom ensam hemma ett par timmar på trettondagsafton..... Hör ni hur absurt det låter?? Snacka om att ha ett stort ego där bara hans JAG existerar.... Det är sorgligt. Han är inte längre min vän.


Idag hände de en olycka på skolan. En kompis skulle ha stalltjänst på skolan och där har vi stora vagnar som vi använder när vi ska mocka. Hon skulle dra in en av dessa i stallet och när hon tar i för att rulla den, halkar hon och fallet handlöst bakåt och slår i bakhuvudet i marken. Hon tappar minnet och blir förvirrad. Hon blir hemkörd till ASVH där jag möter upp henne och kör henne till akuten. Det är läskigt att ha en person bredvid sig som har tappat minnet och frågar tjugo gånger på tio minuters bilväg vad det är som har hänt och varför hon sitter i bilen. Efter sex timmar lämnar vi akuten efter att de har röntgat huvud och nacke och konstaterar att hon har en rejäl hjärnskakning. Usch, olyckor händer så fort.


Nu är det dags att hoppa i säng för att ladda för körexamen i morgon!


Sov gott allesammans! Kram

 
 
Ingen bild

Marianne

8 januari 2010 09:03

Lycka till med körprovet! Det går säkert galant! Det låter hemskt med olycken, hoppas hon repar sig snart. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Nordmark - 23 maj 2010 20:02


Hej Allihopa! Nu var det ett tag sen igen... Det är alltid massa roliga saker som händer mellan gångerna som jag bloggar. Det har varit en tuff tid det senaste med många tentor, examen i ridning och en del jobb. Vi har haft tentor i hästens bi...

Av Annika Nordmark - 28 april 2010 21:39

Livet blir inte alltid som man har tänkt sig och ibland springer verkligheten i kapp en. För en knapp vecka sedan avled min bästa barndomskompis mamma efter att ha kämpat mot den elaka sjukdomen cancer i mer än 15 år. Hon har kämpat och stått ut med ...

Av Annika Nordmark - 23 april 2010 21:46


   De är fredag kväll och jag sitter helt själv här hemma där det normalt sätt alltid är full rulle då vi är 12 personer som bor här. Det är faktiskt helt underbart!! Så nu ska jag passa på att skriva lite i min blogg! Det blir inte så ofta som jag v...

Av Annika Nordmark - 29 mars 2010 12:10

Jag får kolla i min kalender för att komma ihåg allt vad som har hänt sen sist!! Å jag kom fram till att det var massa roliga saker!!   Jag lovade sist att jag skulle berätta hur Studio 54 festen blev! Det var en fest som Hippologernas festkommit...

Av Annika Nordmark - 9 mars 2010 21:46

Jag har skrivit en del här nu men har aldrig nämnt mitt arbete med Herbalife! Jag har arbetat med Herbalife i drygt tre år och det är bland de roligaste jobben man kan ha! För er som inte vet vad Herbalife är så ska jag presentera det kort! Herbalife...

Presentation


Annika heter ja! Bor och pluggar i Flyinge och kommer efter avslutat utbildning bli Hippolog och Stallchef!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards