Direktlänk till inlägg 21 januari 2010

Zanti, bugg och vänner=)

Av Annika Nordmark - 21 januari 2010 23:07

Idag är det dags att berätta om min underbara häst som jag har här nere i Skåne!


Hon heter Zanti, är 6 år, e: Santa Cruz VDL ue: Jasper- Abbé.

     

Zanti precis när hon kom till mig!


Hon kom till mig i slutet av juni 2009 efter att hennes ägare ringt och bett mig ta hand om och rida henne! De är så kul när man får förtroende att rida och utbilda någon annans häst! När hon kom var hon STOR! Hon är 173 i mankhöjd och rätt lång i modellen. Hon hade mest gått i skogen och bara blivit lite tränad innan hon kom, så hon hade inte några direkta ridmuskler på kroppen. Jag började rida henne och fick lära henne att vara känslig för mina hjälper, skenkel betyder fram och halvhalt och ptroo betyder minska tempot. Hon tyckte inte det var jättekul att behöva arbeta i början så det gällde att fjäska för henne en del, hon är ju ändå ett sto!! Vi var ut i skogen en del och galopperade och klättrade! Å då var det svårt att få stopp, gud vilken galopp hon har var min första tanke=)

Jag började så smått hoppträna och fick hjälp av Niklas Arvidsson och det visade sig rätt snabbt att det fanns mycket hopp i henne! Vi tränade på och snart var det dags för första tävlingen!! Vi lastade lastbilen med 5 st unghästar som skulle tävla för första gången!! Zanti gick hoppa 80 cm, kändes som det var lagom att börja med! Hon tyckte det var roligt och till och med bockade och busade på framridningen!! Vi hoppade den lilla banan och var felfria, vilken stjärna  

Vi fortsatte träna och tävla under sommaren och hösten och när konditionen var bra så kom livs och arbetsglädjen igång och hon såg riktigt nöjd ut när hon fick arbeta!! Vi har tävlat lite 1 m klasser och hon hoppar så jag lättar ur sadeln  Jag ser en framtid för henne på tävlingsbanorna även upp i större klasser!!

Zanti har gjort stora framsteg i träningen och har fått kontroll på sin stora kropp! Hon har ett helt fantastiskt psyke och är ljuvlig att ha och göra med!


Det är nu dags att sälja henne och det kommer bli ett stort hål i mitt hjärta den dagen hon blir såld och lämnar mitt stall, *snyft*


Zanti och jag på tävling i Trolleholm!!!


I söndags var det dags för bugg igen! Det var väldigt kul och komma tillbaka och träffa alla gamla buggkompisar!! Den här gången var det fler killar än tjejer och det är kul för då får man dansa hela tiden! Det är otroligt roligt att bugga och jag får ett lyckorus i hela kroppen! Jag hade nog kunnat springa 1,5 mil hem efter passet, så mycket energi får jag av det!!


Varje dag kommer jag på mig själv hur bra jag har det nu! Jag går på en superbra utbildning där jag får fördjupad kunskap inom allt som har med hästar att göra, vi har fantastiskt duktiga lärare och fina hästar, jag har underbara vänner och människor runt mig hela tiden och min häst är super! Jag känner mig också stolt över min kunskap och för att människor gillar det jag gör och kan! Det har resulterat i att jag har fått förtroendet att utbilda Zanti och häromdagen ringde en tjej som ville att jag skulle ta hand om och utbilda hennes häst! Så till helgen kommer han!! Jag och min vän Petra ska hjälpas åt med honom! Det kommer mer info om honom efter helgen!


Livet är helt enkelt jäkligt bra just nu  


Trevlig helg! Kram

 
 
Sandy

Sandy

21 januari 2010 23:57

Härligt :D Precis så ska de vara!

http://sandyivarsson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Nordmark - 23 maj 2010 20:02


Hej Allihopa! Nu var det ett tag sen igen... Det är alltid massa roliga saker som händer mellan gångerna som jag bloggar. Det har varit en tuff tid det senaste med många tentor, examen i ridning och en del jobb. Vi har haft tentor i hästens bi...

Av Annika Nordmark - 28 april 2010 21:39

Livet blir inte alltid som man har tänkt sig och ibland springer verkligheten i kapp en. För en knapp vecka sedan avled min bästa barndomskompis mamma efter att ha kämpat mot den elaka sjukdomen cancer i mer än 15 år. Hon har kämpat och stått ut med ...

Av Annika Nordmark - 23 april 2010 21:46


   De är fredag kväll och jag sitter helt själv här hemma där det normalt sätt alltid är full rulle då vi är 12 personer som bor här. Det är faktiskt helt underbart!! Så nu ska jag passa på att skriva lite i min blogg! Det blir inte så ofta som jag v...

Av Annika Nordmark - 29 mars 2010 12:10

Jag får kolla i min kalender för att komma ihåg allt vad som har hänt sen sist!! Å jag kom fram till att det var massa roliga saker!!   Jag lovade sist att jag skulle berätta hur Studio 54 festen blev! Det var en fest som Hippologernas festkommit...

Av Annika Nordmark - 9 mars 2010 21:46

Jag har skrivit en del här nu men har aldrig nämnt mitt arbete med Herbalife! Jag har arbetat med Herbalife i drygt tre år och det är bland de roligaste jobben man kan ha! För er som inte vet vad Herbalife är så ska jag presentera det kort! Herbalife...

Presentation


Annika heter ja! Bor och pluggar i Flyinge och kommer efter avslutat utbildning bli Hippolog och Stallchef!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards