Direktlänk till inlägg 4 februari 2010

Brave Liberty, min andra stjärna i stallet!

Av Annika Nordmark - 4 februari 2010 22:46

Den 23 januari kom Brave Liberty *Brolle* till mig! Han är en valack, 5 år e: Brigadör, ue: Last Liberty-Electro. Jag och Petra ska ha honom för att sätta igång, träna och förhoppningsvis tävla lite! Han har tävlat i hoppning som 4-åring men fick tyvärr en skada som gjorde att han fick stå ett bra tag. Men nu är det dags att komma igång igen!


Första veckan fick han mest gå på promenader och bli longerad och lära känna sin nya hemmamiljö! Han anpassade sig snabbt och blev genast kompis med hagkompisen Biscaya och boxgrannen Zanti! Han fick följa med ner till Flyinge en dag för att bli longerad i ridhuset, och det var inga konstigheter!


Igår var det dags att för första gången rida på honom! Petra gick med honom medan jag red Zanti ner till ridhuset! Mendans jag trimmade Zanti lite så longerade Petra Brolle så han kunde bralla av sig lite! Han blev snabbt trött så det behövdes inte så lång tids longering! Han var snäll att sitta upp på och jag travade några varv, han har en trevlig trav! Sen kunde ja inte låta bli utan galopperade en långsida för att känna på galoppen! Det var som att sitta på en gunghäst! Han har en riktigt rund och trevlig galopp!!


  


Idag red vi ut en tur i skogen tillsammans med Petra och Zanti! Det blev en travrunda i snön, mysigt! Det låg en liten stock på stigen som vi skulle trava över, men det blev ett rejält hopp   Det var tur att han inte bockade efter för då hade jag nog flugit som en vante!! Så han kommer nog bli en trevlig hopphäst!! Det känns kul att få arbeta med honom och jag känner på mig att han kommer bli en riktigt trevlig häst när han kommer igång:-)


Hej hopp så länge!!


Kramar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Nordmark - 23 maj 2010 20:02


Hej Allihopa! Nu var det ett tag sen igen... Det är alltid massa roliga saker som händer mellan gångerna som jag bloggar. Det har varit en tuff tid det senaste med många tentor, examen i ridning och en del jobb. Vi har haft tentor i hästens bi...

Av Annika Nordmark - 28 april 2010 21:39

Livet blir inte alltid som man har tänkt sig och ibland springer verkligheten i kapp en. För en knapp vecka sedan avled min bästa barndomskompis mamma efter att ha kämpat mot den elaka sjukdomen cancer i mer än 15 år. Hon har kämpat och stått ut med ...

Av Annika Nordmark - 23 april 2010 21:46


   De är fredag kväll och jag sitter helt själv här hemma där det normalt sätt alltid är full rulle då vi är 12 personer som bor här. Det är faktiskt helt underbart!! Så nu ska jag passa på att skriva lite i min blogg! Det blir inte så ofta som jag v...

Av Annika Nordmark - 29 mars 2010 12:10

Jag får kolla i min kalender för att komma ihåg allt vad som har hänt sen sist!! Å jag kom fram till att det var massa roliga saker!!   Jag lovade sist att jag skulle berätta hur Studio 54 festen blev! Det var en fest som Hippologernas festkommit...

Av Annika Nordmark - 9 mars 2010 21:46

Jag har skrivit en del här nu men har aldrig nämnt mitt arbete med Herbalife! Jag har arbetat med Herbalife i drygt tre år och det är bland de roligaste jobben man kan ha! För er som inte vet vad Herbalife är så ska jag presentera det kort! Herbalife...

Presentation


Annika heter ja! Bor och pluggar i Flyinge och kommer efter avslutat utbildning bli Hippolog och Stallchef!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards